L’Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana – CulturArts i l’Associació de Gestors i Gestores Culturals del País Valencià (AGCPV), dins del seu programa «BONES PRÀCTIQUES EN GESTIÓ CULTURAL», va organitzar la jornada formativa «Els públics com a eix vertebrador de l’estratègia de màrqueting i comunicació» el passat dimecres 22 de febrer a l’edifici Rialto de València.
La Jornada Formativa organitzada per CulturArts i l’AGCPV, i impartida per Pepe Zapata, soci consultor de TEKNECULTURA, va superar totes les expectatives de participació. Va ser acollida amb una forta demanda d’assistència per part dels gestors culturals, que en uns dies van exhaurir les places disponibles.
Estructurada en una sessió teòrica durant el matí i una sessió pràctica de vesprada, va combinar l’explicació de metodologies i eines amb l’anàlisi de bones pràctiques i la resolució de casos pràctics en un tema que preocupa molt en la societat actual: la manera de crear i conservar el públic.
Zapata va donar les claus principals per a pensar estratègicament en el canvi de paradigma del màrqueting i la comunicació que comporta pensar i prioritzar la relació amb els públics i les comunitats dels nostres projectes culturals i artístics. Un dels punts clau a tractar fou la posada en marxa, amb criteris estratègics, de metodologies, eines i tècniques que permeten optimitzar la gestió dels públics de les arts i la cultura.
Aquesta jornada va concloure amb la idea que «es tracta d’aplicar metodologia de gestió de públics a partir de conceptes com segmentació, captació, retenció i fidelització».
L’èxit rotund de la convocatòria ha impulsat als organitzadors a convocar dues edicions més de la Jornada Formativa, els dies 21 i 22 de març del 2017, per a tots aquells interessats en el tema que van quedar sense plaça en aquesta primera edició.